Vi er afhængig af fremkommelighed i Vejle by, men vores trafiksystem er uhyre sårbart. Er der kø på E45, bryder trafikken sammen. Er blot én vej lukket, kan det mærkes i hele byen. Trafikkaos koster tid og penge og er på godt jysk: træls.

Vi vil have gennemanalyseret trafikken i Vejle, så vi kan lave en langsigtet og holdbar helhedsplan for, hvordan trafikafviklingen i Vejle bliver bedst mulig.

Vejle har en naturgiven udfordring: Byen ligger lavt og er dermed sårbar overfor oversvømmelser. Vi kan ikke leve med, at store dele af midtbyen står under vand fra tid til anden.

Derfor skal vi afsætte midler til klimasikring - og der findes allerede gode forslag til hvordan. Lige fra en dæmning over fjorden til små, men innovative tiltag med stor effekt. Nu kræver det blot at politikerne er klar til at prioritere opgaven. Det er vi.

Vejle - fremtidssikret handelsby

Vejle er kommunens største by og hele kommunens vækstdynamo - begunstiget af en fantastisk beliggenhed, der gør, at mange ting kommer lettere til Vejle end til så mange andre byer, og dét må aldrig blive en sovepude. Vejle skal fremtidssikres med et stærkt handelsliv.

Give - et stærkt brand

Give er en by med muligheder, med god infrastruktur, masser af erhvervsjord, et stærkt og aktivt foreningsliv, en stærk og stor skole, et helt nyt flot kulturhus med bibliotek og et blomstrende handelsliv - det skal vi være bedre til at fortælle, og her skal Solhjulet og Skulpturbyen være med som løftestang for branding af Give.