En forandret by med en kulturhistorisk turistmagnet. En by med nye store boligområder, der skyder op i byens udkant, En by med en bymidte, der er blevet voldsomt forandret af Unesco momumentområdet. En by, der ikke bare er en by, hvor mennesker har sin dagligdag, men en by, som har hele landets historie i sin baghave.

Der mangler aktiviteter for børn i midtbyen, og det skal vi løse inden for de kommende år.

Jelling skal være en levende by for både beboere og besøgende.

Egtved - turisme mulighederne udvikles

Egtved er fantastisk natur med en perlerække af kulturhistoriske steder. Det giver Egtved nogle unikke turismemæssige potentialer som skal forløses i de kommende år - for der er arbejdspladser i turisme, og turisterne er allerede i området, for attraktioner som Legoland, Givskud Zoo og Kongernes Jelling trækker mange turister til. Det er vigtigt, at vi får alle disse turister til også at tage en tur forbi Egtved.