Gitte Eriksen

Erhvervslivet

I Vejle Kommune skal vi sikre ordentlige muligheder for erhvervslivet, og tænke erhvervsmæssig vækst og udvikling ind i lokalplanerne. Vi skal sikre et godt funderet erhvervsliv der har plads til lærlinge, seniorer der er slidt op fysisk grundet arbejde samt ikke mindst, en fremtidig udvikling og vækst.

Miljøet

Samtidig med kommunens udvikling, skal vi tænke en større indsats på miljøområdet ind i udvidelser og nybyggeri. Fra lavere afgifter på elbiler og solceller samt jordvarme til reetablering eller genplantning af grønne områder 1:1 når vi rydder arealer til byggeri. Vi skal øge fokus på biodiversiteten i vores by- og landområder, så vi sikrer den biologiske mangfoldighed for fremtiden.

Ungdommen

Vi skal sikre at de unge involverer sig lokalt, politisk og kulturelt. De skal komme med input til bymiljøet, uddannelsesstederne, vejledningsordninger og hjælpe til med at få ideerne omdannet til virkelighed. Vi skal bruge Ungehuset Værket til musik, kultur, politiske diskussioner, idè bank og som grundlag for et større og bredere sammenhold imellem de unge og resten af kommunen.

Vi skal sikre et sundt og aktivt fritidsliv for børn og unge, med hjælp fra engagerede frivillige, der vil være med til at sikre fremtidens borgere. Vi skal hjælpe med at udvikle foreningerne og støtte op omkring de frivillige, det giver et større sammenhold og solidt grundlag i lokalsamfundene både i og udenfor byerne.

• Bedre infrastruktur i Vejle.
  • Større indsats på miljøområdet.
  • Flere studieboliger og grønne fællesområder.

Jeg er 43 år, samlevende med Kim Kristensen, og har 2 dejlige drenge på 16 og 21 år.

Jeg er entrepriseleder og kalkulator i Aarsleff Rail A/S, hvor vi arbejder med udvikling samt vedligehold af de danske jernbaner og letbaner.

Jeg har tidligere været selvstændig anlægsgartner, og finder stadig inspiration og ro i de grønne arealer omkring mig.

Jeg er spejderleder på 12. år, fordi jeg nyder at se den forskel det gør, at børn og unge får ansvar og frihed på en gang. Den mentale vækst og udvikling er med til at skabe morgendagens verdensborgere – og jeg er stolt over at bidrage til det.

Folkeskolen - skal give dygtige og dannede elever

Verden stiller højere krav til de kommende voksne end nogensinde før og den verden, der bliver mere og mere koncentreret omkring individet på trods af, at vi ved, at mennesker er stærkere og opnår mere i samarbejde med hinanden, skal vores børn udrustes til at navigere.
De skal have sans og forståelse for demokratiet og skal have lyst til at lære, og derfor skal de have erhvervsrettet undervisning, så de forstår dels formålet med skolegangen og de enkelte fag og dels sammenhængen mellem skole og erhverv.

Du kan melde dig ind via SMS ”Kons Dit Navn” til 1910 eller via partiets hovedorganisation - klik her.

Har du spørgsmål så kontakt Formand Lena Hesel - 29 24 69 49 - lena@hesel.dk