Vores børn er vores fremtid, og de skal kunne klare sig i en verden, der er i konstant udvikling.

En verden, der har højere krav til de kommende voksne end nogensinde før, en verden, hvor én tanke kan deles med hele verden på ét sekund, og en verden, der bliver mere og mere koncentreret omkring individet på trods af, at vi ved, at mennesker er stærkere og opnår mere i samarbejde med hinanden.

Derfor skal vores børn udrustes til at navigere i de udfordringer den aktuelle verden giver.

De skal have sans og forståelse for demokratiet og dets virke, og derfor skal undervisningen arbejde rundt om dannelsestanken og dermed sikre, at børnene bliver hele mennesker med samfundsforståelse.

Børn skal have lyst til at lære, og derfor skal de have erhvervsrettet undervisning, så de forstår dels formålet med skolegangen og de enkelte fag og dels sammenhængen mellem skole og  erhverv.

Alle skal være med. Derfor må opgaven med inklusion i folkeskolen ikke fejle. For gør den det, vil det ikke alene gå ud over de, der har det svært, det vil også gå ud over klassen som helhed, og så gør vi de stærke elever svage, og det er helt forkert. De svage elever skal gøres stærke samtidig med, at de stærke elever gøres stærkere.

Dette kan vi kun give dem, hvis vi har fagligt stærke skoler. Derfor skal vi lave en fremtidssikret skolestruktur, hvor små skoler, der ofte har svært ved at tiltrække lærere, må lukkes til fordel for større og stærkere skoler, der er billigere i vedligeholdelse og dermed giver flere penge til undervisning.

Egtved - turisme mulighederne udvikles

Egtved er fantastisk natur med en perlerække af kulturhistoriske steder. Det giver Egtved nogle unikke turismemæssige potentialer som skal forløses i de kommende år - for der er arbejdspladser i turisme, og turisterne er allerede i området, for attraktioner som Legoland, Givskud Zoo og Kongernes Jelling trækker mange turister til. Det er vigtigt, at vi får alle disse turister til også at tage en tur forbi Egtved.

Erhvervspolitik - forbedrede vilkår skal skabe jobs