Erhvervslivet er det økonomiske fundament i vores samfund, og vi er afhængige af de jobs, som virksomhederne skaber. Derfor skal erhvervslivet have de bedste vilkår for at drive deres forretning.

Derfor og fordi vi ved, at det ofte er de sidste marginaler, der afgør, hvor en virksomhed slår sig ned, skal vi fjerne både byggesagsgebyrerne og dækningsafgiften og dermed sende et klart signal til nye virksomheder – Velkommen til Vejle.

Det vil også sætte gang i salget af erhvervsjord til nye virksomheder. Et salg, der har stået stille alt for længe - og netop her er et meget stort vækst- og jobpotentiale.

Det kræver en ny tilgang, hvor den nuværende strategi med ét udenbys mæglerfirma skal opgives, og i stedet skal de mange lokale mæglere med lokalkendskab have muligheden.

Vi skal selvfølgelig ikke binde virksomheder til sociale klausuler, hvor der stilles krav om et bestemt antal lærlinge, for at en virksomhed kan byde på en opgave. Det vil også kræve en enorm investering i kontrol og administration, og de penge er meget bedre brugt på reel velfærd.

Folkeskolen - skal give dygtige og dannede elever

Verden stiller højere krav til de kommende voksne end nogensinde før og den verden, der bliver mere og mere koncentreret omkring individet på trods af, at vi ved, at mennesker er stærkere og opnår mere i samarbejde med hinanden, skal vores børn udrustes til at navigere.
De skal have sans og forståelse for demokratiet og skal have lyst til at lære, og derfor skal de have erhvervsrettet undervisning, så de forstår dels formålet med skolegangen og de enkelte fag og dels sammenhængen mellem skole o

Ældre - omsorg til vores forældre og bedsteforældre

Vores forældre og bedsteforældre har slidt og slæbt med hårdt arbejde for at skabe det samfund, vi har i dag. Til dem skal vi sige: "Tak for Danmark" ved at vise vores forståelse for de behov, som opstår, når kroppen ikke længere selv kan og sikre, at de får en anstændig behandling med en empatisk forståelse.