Børn har krav på fritid - tid de kan bruge på sport, fritidsliv og sammen med deres familie.

Det har skolereformen desværre med en alt for lang skoledag sat sin begrænsning for og det endda uden, at den længere skoledag har givet mere kvalitet i undervisningen.

Tværtimod er lektiecafeerne mere opbevaring end undervisning. Derfor ønsker vi at forkorte skoledagen og i stedet give muligheden for at indføre tolærerordning.

Lige så meget som vi ønsker, at forældre og børn har mulighed for at være sammen, lige så meget er det helt afgørende, at forældre kan få deres børn passet, når de arbejder.

Det er helt afgørende, at vi kan tiltrække kvalificeret arbejdskraft til byerne, og for tilflyttere er det helt afgørende, at deres hverdag kan fungere fra dag et.

Derfor ønsker vi garanteret børnepasning fra dag et - og med færrest mulige lukkedage. Antallet af lukkedage skal afspejle borgernes behov – ikke institutionernes.

For at skabe bedre by- og handelsoplevelser skal der desuden være fokus på aktiviteter for børn i byrummene.

Ældrevision - omsorg til vores forældre og bedsteforældre

Vores forældre og bedsteforældre har slidt og slæbt med hårdt arbejde for at skabe det samfund, vi har i dag. Til dem skal vi sige: "Tak for Danmark" ved at vise vores forståelse for de behov, som opstår, når kroppen ikke længere selv kan og sikre, at de får en anstændig behandling med en empatisk forståelse.