Bent Eskesen

Nytænkning kræves - med 35 - 40 procent flere ældre i 2033

Vejle skal være på forkant med at opfylde forventningerne fra de nye og størregenerationer af ældre. Her skal tænkes i blandt andet nye boformer og miljøer.

Vejle skal udvikle fremtidens senior-/ældre-/plejeboliger eller måske helt enkelt
2020’ernes bolig. Dette skal ske i samarbejde mellem enkeltpersoner, organisationer
og kommune. Med de kreative og erfarne aktører, der findes lokalt, kan der skabes
spændende resultater.

Disse resultater vil også påvirke de kommende bo-miljøer for svagere ældre. Gode og funktionelle boliger optimerer det nødvendige daglige arbejde og giver mere fællestid. Den desværre store gruppe demente vil ligeledes nyde godt at de kommende muligheder og det vil også inddirekte kunne aflaste familien.

Sikkerhed for rettidig færdigbehandling - for alle grupper

Vejle skal være klar til at modtage patienter i alle aldre fra sygehusene, når de er
udskrevet. Indlæggelsestiden bliver hele tiden kortere og kommunen skal herefter selv færdigbehandle patienterne. Dette stiller store krav til personale og faciliteter. Det skal sikres at patienter, som udskrives, får rettidig støtte, behandling og genoptræning, når de kommer tilbage til kommunen eller eget hjem.

Veldisponeret infrastruktur - den rette vej for udvikling

Vejle kommune skal ikke iværksætte projekter/ udstykninger uden den nødvendige
infrastruktur er på plads og uden at borgerne er hørt. Det giver de rigtige og bedste løsninger. Vi ser lige nu, hvordan hovsa-løsninger får Vejle Midtby til at ligne et bombekrater igen, igen.

• Mere åbenhed, klar og rettidig kommunikation til borgerne.
  • Iværksætte arbejdet med fremtidens boligområder, hvor nye boligformer og miljøer kan udvikles.
  • Vejle infrastruktur skal nytænkes. Fortidens lappeløsninger har været alt for dyre både i penge og tid.

Jeg 72 år og er gift med Annette. Har to voksne børn og barnebarn. Bor i Bredballe.

Har bred lederudddannelse og erfaring dels fra Forsvaret og dels for forskellige virksomheder og til slut i egen
virksomhed. Arbejdede både i Danmark og i udlandet.

Har altid været engageret i frivilligt arbejde indenfor faglige organisationer, idræt, politik eller humanitært arbejde.

Var knyttet til tre forskellige plejehjem med familiemedlemmer blandt andet som beboerrådsformand.

Frivilligt arbejde skal laves seriøst og med et stort smil på læben.

Erhvervspolitik - forbedrede vilkår skal skabe jobs

Ældrepolitik - omsorg til vores forældre og bedsteforældre

Vores forældre og bedsteforældre har slidt og slæbt med hårdt arbejde for at skabe det samfund, vi har i dag. Til dem skal vi sige: "Tak for Danmark" ved at vise vores forståelse for de behov, som opstår, når kroppen ikke længere selv kan og sikre, at de får en anstændig behandling med en empatisk forståelse.

Du kan melde dig ind via SMS ”Kons Dit Navn” til 1910 eller via partiets hovedorganisation - klik her.

Har du spørgsmål så kontakt Formand Lena Hesel - 29 24 69 49 - lena@hesel.dk